Posiadanie Sytemu Zarządzania Jakością przez organizację wiąże się z wieloma korzyściami zarówno materialnymi np. finansowymi, jak i niematerialnymi np. wizerunkowymi. Aby otrzymać certyfikat ISO 9001 trzeba pozytywnie przejść przez niezależny audyt certyfikacyjny. Warto jednak wiedzieć, że droga organizacji do posiadania certyfikowanego Systemu Zarządzania Jakością jest znacznie dłuższa. Zobacz poniżej jakie należy wykonać kroki.

Analiza

Zanim zaczniemy wprowadzać nowe zasady trzeba dokładnie przyjrzeć się obecnej sytuacji w firmie. Dlatego pierwszym krokiem jest przeprowadzenie analizy obecnego systemu zarządzania  pod kątem wymagań normy ISO 9001. Warto  przeprowadzenia audytu wstępnego zlecić specjaliście zajmującego się Systemem Zarządzania Jakością. Po takiej kontroli mamy szczegółowe informacje, które aspekty prowadzenia działalności są już teraz zgodne z wymogami, a które należy dostosować.

Przygotowanie kadry

Kolejnym etapem jest przeprowadzenie szkoleń dla personelu organizacji. Warto zaznaczyć, że wiedzę o normie ISO 9001 na odpowiednim poziomie powinni mieć wszyscy pracownicy. Szczególną uwagę należy zwrócić na odpowiednie przygotowanie  pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością oraz audytora wewnętrznego. Jak zostać audytorem? To proste: należy przejść dokładne szkolenie w jednostce certyfikującej.  Na takim kursie kandydat poznaje dokładnie zasady normy wraz z ich praktycznym zastosowaniem. Ponadto uczestnicy poznają proces przeprowadzania audytu zarówno w teorii, jak i w praktyce. Jeśli chcesz dowiedzieć się dokładnie,  jak zostać audytorem i jaki jest program kursu wejdź na tą stronę: https://szkolenia.bureauveritas.pl/aktualnosci/zostac-audytorem-irca/

Wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością wg ISO 9001

Kiedy pracownicy znają już system nadchodzi czas wprowadzania zmian. Wszystkie obszary działalności należy dostosować do wymogów normy ISO 9001. Gdy organizacja jest już przygotowana warto wykonać jeszcze sprawdzający audyt wewnętrzny.

Audyt certyfikacyjny

Ostatnim etapem jest przejście audytu certyfikacyjnego. Jeśli w wyniku kontroli zostały ujawnione niezgodności, to organizacja ma określony czas na wdrożenie działań naprawczych. Po korekcie firma otrzymuje certyfikat, który jest ważny przez 3 lata.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here