Druk reklamowy to bardzo szeroki termin, pod którym może się kryć wiele rodzajów reklam. Możemy do niego zaliczyć drobne materiały reklamowe jak np. ulotki, wizytówki i plakaty, jak i wielkoformatowe realizacje, które najczęściej trafiają na ściany budynków, billboardy oraz słupy ogłoszeniowe. Wykorzystanie druków reklamowych to bardzo skuteczny sposób na promocję firmy i dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. W przypadku drukarni podobnie jak przy wyborze innych usługodawców, konieczne jest poświęcenie czasu na znalezienie najlepszej firmy. Jak to zrobić? Na co powinniśmy zwracać uwagę przy wyborze drukarni?
Oferowane usługi a indywidualne potrzeby klienta
Podstawowym kryterium jest oczywiście zakres usług oferowanych przez drukarnię. Wśród nich powinien znaleźć się także druk reklamowy, który chcemy zrealizować. Zanim wybierzemy konkretnego wykonawcę, sprawdźmy więc, jakie usługi z zakresu materiałów reklamowych są przez niego aktualnie realizowane. Trzeba pamiętać, że nie wszystkie drukarnie specjalizują się w usłudze, jaką jest druk wielkoformatowy. Jedną z drukarni, które mogą zaoferować profesjonalne wykonanie dużych materiałów reklamowych, jest Shark Design. Istotnym kryterium wyboru jest także to, że firma realizuje wiele zamówień niestandardowych, co pozwoli na skorzystanie z jej usług w praktycznie każdej sytuacji. Wybierając drukarnię z szeroką ofertą, możemy nawiązać współpracę z firmą, która będzie mogła nam pomóc w przyszłości – np. przy kolejnym zleceniu reklamowym.
Jakość na papierze – próbki materiałów i wydruków
Szerokość oferty i gotowość na wykonywanie niestandardowych usług są bardzo istotne, jednak najistotniejszym kryterium wyboru drukarni jest jakość świadczonych przez nią usług, która powinna być na najwyższym możliwym poziomie. Ma to szczególne znaczenie w przypadku druku reklamowego, który musi być niezwykle starannie zrealizowany z dbałością o najdrobniejsze detale. Jakość reklamy mówi bardzo dużo o samej firmie, jakości jej usług oraz podejścia do klientów. Oznacza to więc, że bardzo niedbale wykonana reklama może przynieść wręcz odwrotny skutek. Zapoznając się z realizacjami wybranego wykonawcy, warto osobiście obejrzeć oraz ocenić jakość papieru, na którym wykonany zostanie nasz druk reklamowy. W miarę możliwości warto poprosić o pokazanie przykładowych projektów lub dostęp do portfolio.
Profesjonalna obsługa i wsparcie drukarni przy realizacji projektów
Nie mniej istotna przy wyborze drukarni jest także jakość obsługi oraz podejście do klienta. Pewne wnioski można wyciągnąć już po samej komunikacji z wykonawcą – zwracamy uwagę na to, jak szybko otrzymujemy odpowiedni na nasze zapytania. Zastanawiamy się również, jak treściwe są odpowiedzi oraz, czy firma jest gotowa na wyjście naprzeciw naszym oczekiwaniom. Jeśli już na samym początku współpracy zauważymy, że musimy się niemal dopraszać o przygotowanie wyceny to znak, że lepiej poszukać bardziej profesjonalnego wykonawcy. W przypadku współpracy z profesjonalną drukarnią powinniśmy również otrzymać pewne porady, które pomogą nam w dobraniu najlepszego rozwiązania.